Skromnie przedstawia się rozwój sztuki i architektury Brytyjskiej Ameryki Północnej. Należy tu przy tym wziąć pod uwagę nie tylko nieliczne zresztą i pozbawione większej wartości zabytki stworzone przez kolonistów, ale również sztukę tubylców, Eskimosów i Indian, trudną do datowania i dokładniejszej klasyfikacji. Rozwój sztuki tubylczych plemion indiańskich był ograniczony przez ciężkie warunki ich na wpół koczowniczego trybu życia oraz surowy klimat północny. Swoje potrzeby artystyczne wyrażali Indianie w ciekawym plecionkarstwie i hafcie o geometrycznych motywach, w rzeźbie w kości, kamieniu i drewnie oraz skromnym malarstwie o tematyce geometrycznej oraz przedstawiającej sceny wojenne i myśliwskie, Eskimosi stworzyli swoją własną rzeźbę z kości i kamienia oraz sztukę wyrobów z futra i skóry. Na rozwój sztuki Indian oraz Eskimosów wpłynęły kontakty z ludnością białą, uzyskanie za jej pośrednictwem lepszych narzędzi i rynku zbytu na wyroby artystyczne. Sztuka zdobywców Kanady dzieli się, podobnie jak i literatura, na francuską z Quebecu oraz brytyjską z prowincji morskich i Górnej Kanady (Ontario). Nie licząc zrekonstruowanego fortu Samuela de Champlaina nic nie przetrwało z zabytków dawniejszej architektury francuskiej poza kilkoma domami i kościołami głównie z samego końca XVII i z XVIII w. Skromnie również przedstawiają się zachowane domy i kościoły osadników brytyjskich, wzorowane na budownictwie amerykańskim XVIII w.

Comments are closed.

Powiązane
  • Etapy naukiEtapy nauki
    Niewątpliwie bardzo ważnym czynnikiem w życiu każdego z nas jest nauka. Bez niej trudno byłoby nam normalnie żyć i funkcjonować. Towarzyszy nam ona przez całe życie. Codziennie uczymy się czegoś …
  • Program dla przedszkolaProgram dla przedszkola
    Edukacja rozpoczyna się już na etapie przedszkolnym. Skarby to przede wszystkim odpowiednia wyprawka również dla przedszkolaka. Na pewno kwestia zabawy okaże się w tym wypadku najlepsza. Skarby to przede wszystkim …
  • Jaką szkołę wybrać po gimnazjum?Jaką szkołę wybrać po gimnazjum?
    Odpowiadając na pytanie odnośnie wyboru szkoły po gimnazjum warto skoncentrować się na tym, co chciałoby się w życiu robić. Są osoby, które mają predyspozycje do zawodów manualnych takich jak fryzjerstwo, …
Strony