Od pewnego czasu w Polsce powstaje coraz więcej placówek edukacyjnych, które prowadzone są niezwykła metodą. Mowa tutaj o tak zwanych szkołach walfdorfskich. Są to placówki, które jedynie w niewielkim stopniu przypominają te tradycyjne, że zwykłym planem lekcji, zajęciami trwającymi po czterdzieści pięć minut, osobnymi podręcznikami do każdego przedmiotu i zdobywaniem wiedzy wyuczonej na pamięć, która niestety znika po jakimś czasie. Twórcy szkół walfdorfskich zauważyli, że dzieci najlepiej przyjmują wiedzę podczas działania, najlepiej podczas wykonywania jakiejś aktywności twórczej. Bo właśnie o ekspresję twórczą i rozwijanie kreatywności chodzi w tego typu szkole. Dlatego lekcje, choć w skali roku prowadzone są w narzuconym przez Ministerstwo Edukacji narodowej programie, tak naprawdę znacznie różnią się od tych prowadzonych w zwykłej placówce. Przede wszystkim nie ma tu podziału na konkretne przedmioty. Nie korzysta się też z podręczników. Do prowadzenia notatek wystarcza jeden zeszyt, w którym zazwyczaj jest dużo rysunków, własnoręcznych zapisków młodych uczniów. Nauka matematyki wychodzi tutaj od sztuki. Tak samo zresztą jak nauka języka polskiego czy historii, a nawet fizyki lub chemii. Zwolennicy tego typu szkół podkreślają też, że ich uczniowie są w dorosłym życiu osobami otwartymi, nie boją się realizacji śmiałych projektów i właśnie to zapewnia im sukces.

Comments are closed.

Powiązane
  • Dorośli tez powinni się uczyćDorośli tez powinni się uczyć
    Nauka nie jest procesem, który kiedykolwiek się kończy i warto o tym pamiętać nawet będąc dorosłym. Osoby pełnoletnie, doświadczone przez życie mają jednak inne podejście do edukacji niż nieletni. Większość …
  • Czy wypalanie traw ma logiczne uzasadnienieCzy wypalanie traw ma logiczne uzasadnienie
    Od pokoleń w naszym kraju wielu rolników, i nie tylko rolników uważa, że wypalanie traw to bardzo korzystny zabieg dla gleby. Według właśnie tych obiegowych opinii zabieg wypalania traw powoduje …
  • Czy postęp naukowy jest groźny?Czy postęp naukowy jest groźny?
    Wiele osób czuje obawy przed szybkim postępem naukowym. Wynika to również z coraz szybszego pojawiania się na świecie nowych odkryć, ale również nowoczesnych urządzeń, czy maszyn, które możemy wykorzystywać na …
Strony