Od pewnego czasu w Polsce powstaje coraz więcej placówek edukacyjnych, które prowadzone są niezwykła metodą. Mowa tutaj o tak zwanych szkołach walfdorfskich. Są to placówki, które jedynie w niewielkim stopniu przypominają te tradycyjne, że zwykłym planem lekcji, zajęciami trwającymi po czterdzieści pięć minut, osobnymi podręcznikami do każdego przedmiotu i zdobywaniem wiedzy wyuczonej na pamięć, która niestety znika po jakimś czasie. Twórcy szkół walfdorfskich zauważyli, że dzieci najlepiej przyjmują wiedzę podczas działania, najlepiej podczas wykonywania jakiejś aktywności twórczej. Bo właśnie o ekspresję twórczą i rozwijanie kreatywności chodzi w tego typu szkole. Dlatego lekcje, choć w skali roku prowadzone są w narzuconym przez Ministerstwo Edukacji narodowej programie, tak naprawdę znacznie różnią się od tych prowadzonych w zwykłej placówce. Przede wszystkim nie ma tu podziału na konkretne przedmioty. Nie korzysta się też z podręczników. Do prowadzenia notatek wystarcza jeden zeszyt, w którym zazwyczaj jest dużo rysunków, własnoręcznych zapisków młodych uczniów. Nauka matematyki wychodzi tutaj od sztuki. Tak samo zresztą jak nauka języka polskiego czy historii, a nawet fizyki lub chemii. Zwolennicy tego typu szkół podkreślają też, że ich uczniowie są w dorosłym życiu osobami otwartymi, nie boją się realizacji śmiałych projektów i właśnie to zapewnia im sukces.

Comments are closed.

Powiązane
  • Edukacja dzieciEdukacja dzieci
    Edukacja dzieci przebiega bardzo różnie. Wszystko zależy od predyspozycji dziecka i jego zdolności. Z drugiej jednak strony bardzo dużo zależy od nauczyciela. Jeśli złapie kontakt z dzieckiem to wówczas z …
  • Powszechne językiPowszechne języki
    Języki, jakich najczęściej się uczymy, przeważnie dotyczą prób zrozumienia angielskiego, czy też innych niesłychanie powszechnych form językowych. Można w nich zdać się na przykład, na prowadzenie różnego rodzaju biznesowych działań, …
  • MieszczanstwoMieszczanstwo
    Mieszczaństwo, a głównie kupiectwo, było nielicznie reprezentowane, nie posiadało wyraźnych cech klasowych, stanowiło grupy dynamiczne i otwarte, opierające swe znaczenie jedynie na zamożności i majątku. Przedstawiciele mieszczaństwa sprawowali różne funkcje …
Strony