Inwestycje w pracowników, co pokazują doświadczenia takich krajów, jak Japonia są jednymi z najlepszych jakie może dokonać firma. Przy inwestowaniu w zasób ludzki bardzo ważne jest zbudowanie odpowiedniej kultury organizacyjnej, tak by osoby, których wykształcimy za pieniądze firmy nie odchodziły do innych przedsiębiorstw. Z drugiej strony zasób ludzki jest jednym zasobem, który jest nieograniczony. Innymi słowy jest to zasób z jakiego możemy czerpać wiele dodatkowych zysków bez konieczności wkładania w niego pieniędzy. W rozwiniętych organizacjach wykorzystuje się wiedzę ukrytą pracowników, a więc takie kompetencje, które nie są tożsame z zawodem wyuczonym przez pracownika. Wykorzystanie takiej wiedzy pozwala na zmniejszenie kosztów pozyskania nowego pracownika. Wiedza ukryta to takie kompetencje, jak umiejętność posługiwania się jeżykiem obcym w sposób biegły przez pracownika, który nie jest zatrudniony na stanowisku tłumacza. Brak konieczność szukania nowego pracownika z potrzebnymi nam kompetencjami na rynku pracy zmniejsza również czas, który musimy poświęcić na znalezienie odpowiedniego pracownika na rynku pracy. Nowy pracownik zawsze wymaga dostosowania się do kultury organizacyjnej w naszej firmy.

Comments are closed.

Powiązane
  • Konkurencja na rynku pracyKonkurencja na rynku pracy
    Współczesny rynek pracy w krajach jak Polska coraz częściej nazywany jest rynkiem pracodawcy, a to oznacza w skrócie, że to pracodawcy mają wszelkie przywileje dyktować swoje warunki a potencjalni pracownicy …
  • Ulubione przedmioty szkolne dzieciUlubione przedmioty szkolne dzieci
    Każdy z nas chodził kiedyś do szkoły. Niektórzy do tej pory odwiedzają codziennie mury swojej szkoły. Ważne jest, aby mieć odpowiednie podejście do tego, uświadamiając sobie tym samym, że edukacja …
  • Centrum Edukacji Kopernik w WarszawieCentrum Edukacji Kopernik w Warszawie
    By przybliżyć chętnym poznania nauki z bliska w roku 2005 powstało w Warszawie Centrum Nauki Kopernik. To centrum dla którego nauka, edukacja, wiedza o szerokim zakresie jest podstawą. To promocja …
Strony