Od wielu lat kultura bardzo mocno zmienia proces socjalizacji dzieci i chociaż nie takie były główne założenia reformy edukacyjnej, dzisiaj w polskich szkołach da się wyczuć o wiele większe poczucie rywalizacji i konkurencji. Nie jest to jednak wina samych placówek edukacyjnych, co coraz częściej właśnie kultury oraz samych rodziców czy innych członków rodziny, wymuszających na swoich dzieciach czy kuzynach jak najlepsze wyniki w szkole. Psychologowie są oczywiście zgodni, że niejednokrotnie to rodzice, którzy sami zawalili własną szkołę najmocniej i często nawet wręcz opresyjnie zmuszają własne pociechy do przykładania się do nauki. Z drugiej strony ciężko jest kiedykolwiek wypomnieć rodzicom, że zbyt mocno nakłaniają swoje dziecko do poprawiania wyników w szkole, jako że edukacja dzisiaj faktycznie stanowi początek i koniec szans na awans społeczny i wielki zawodowy sukces. Jednak zmuszanie dzieci do ciągłej konkurencji i uzyskiwania stopni lepszych niż bardzo dobre, może faktycznie przynieść więcej złego niż dobrego.

Comments are closed.

Powiązane
  • Ulubione przedmioty szkolne dzieciUlubione przedmioty szkolne dzieci
    Każdy z nas chodził kiedyś do szkoły. Niektórzy do tej pory odwiedzają codziennie mury swojej szkoły. Ważne jest, aby mieć odpowiednie podejście do tego, uświadamiając sobie tym samym, że edukacja …
  • Najwybitniejszy fizyk XX wieku Albert EinsteinNajwybitniejszy fizyk XX wieku Albert Einstein
    Nauka to domena wielu uczonych. Ludzi, których charakteryzuje wiedza na określony temat i potrafiących bez reszty poświęcić się tej jednej konkretnej sprawie. Często jest jednak tak, że pewne odkrycie wynika …
  • Naukę języków należy rozpocząć jak najwcześniejNaukę języków należy rozpocząć jak najwcześniej
    Każdy niewątpliwie zgodzi się z tym, że naukę języków obcych należy rozpocząć możliwie jak najwcześniej – najlepiej jeszcze w wieku dziecięcym, kiedy nasza pociecha uczęszcza jeszcze do przedszkola. To właśnie …
Strony