Od wielu lat kultura bardzo mocno zmienia proces socjalizacji dzieci i chociaż nie takie były główne założenia reformy edukacyjnej, dzisiaj w polskich szkołach da się wyczuć o wiele większe poczucie rywalizacji i konkurencji. Nie jest to jednak wina samych placówek edukacyjnych, co coraz częściej właśnie kultury oraz samych rodziców czy innych członków rodziny, wymuszających na swoich dzieciach czy kuzynach jak najlepsze wyniki w szkole. Psychologowie są oczywiście zgodni, że niejednokrotnie to rodzice, którzy sami zawalili własną szkołę najmocniej i często nawet wręcz opresyjnie zmuszają własne pociechy do przykładania się do nauki. Z drugiej strony ciężko jest kiedykolwiek wypomnieć rodzicom, że zbyt mocno nakłaniają swoje dziecko do poprawiania wyników w szkole, jako że edukacja dzisiaj faktycznie stanowi początek i koniec szans na awans społeczny i wielki zawodowy sukces. Jednak zmuszanie dzieci do ciągłej konkurencji i uzyskiwania stopni lepszych niż bardzo dobre, może faktycznie przynieść więcej złego niż dobrego.

Comments are closed.

Powiązane
  • Źle przekazywana wiedzaŹle przekazywana wiedza
    Wiedza jak wiadomo od wielu setek leci daje ogromną wiedzę. Kto miał wiedzę i informację ten mógł rządzić światem bez większych problemów. Dlatego też w dzisiejszych czasach również największy nacisk …
  • Wzor palacu krysztalowegoWzor palacu krysztalowego
    Kiedy w drugiej połowie ubiegłego stulecia pierwsze śmiałe budowle inżynieryjne ze stali, szkła i betonu wyparły architektury pławiące się dotychczas w historyzujących stylach, oznaczało to przełom w sztuce budowlanej. Nowe …
  • Korzystanie z informacji największą potęgą edukacyjnąKorzystanie z informacji największą potęgą edukacyjną
    Człowiek dzisiaj musi umieć zdobywać maksymalnie wiele informacji po to, aby poradzić sobie z otaczającą go rzeczywistością. Często po prostu nie ma innego rozwiązania. Internet, telewizja, gazety są codziennie przesiąknięte …
Strony