Od wielu lat kultura bardzo mocno zmienia proces socjalizacji dzieci i chociaż nie takie były główne założenia reformy edukacyjnej, dzisiaj w polskich szkołach da się wyczuć o wiele większe poczucie rywalizacji i konkurencji. Nie jest to jednak wina samych placówek edukacyjnych, co coraz częściej właśnie kultury oraz samych rodziców czy innych członków rodziny, wymuszających na swoich dzieciach czy kuzynach jak najlepsze wyniki w szkole. Psychologowie są oczywiście zgodni, że niejednokrotnie to rodzice, którzy sami zawalili własną szkołę najmocniej i często nawet wręcz opresyjnie zmuszają własne pociechy do przykładania się do nauki. Z drugiej strony ciężko jest kiedykolwiek wypomnieć rodzicom, że zbyt mocno nakłaniają swoje dziecko do poprawiania wyników w szkole, jako że edukacja dzisiaj faktycznie stanowi początek i koniec szans na awans społeczny i wielki zawodowy sukces. Jednak zmuszanie dzieci do ciągłej konkurencji i uzyskiwania stopni lepszych niż bardzo dobre, może faktycznie przynieść więcej złego niż dobrego.

Comments are closed.

Powiązane
  • Zdobywanie technicznej wiedzyZdobywanie technicznej wiedzy
    Dzisiaj coraz ważniejsze na rynku pracy stają się umiejętności techniczne a dzięki rozwijającemu się ciągle światowi Internetu duże i nawet średnie przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z pomocy specjalistów od budowania …
  • Po co zostały stworzone gimnazja?Po co zostały stworzone gimnazja?
    Dla wielu osób obecnie gimnazja są instytucjami, które tak naprawdę hodują młodocianych przestępców a większego wymiary edukacyjnego zdecydowanie nie mają. Dlatego też pojawia się wiele głosów, że powinno się powrócić …
  • Nauka angielskiego poprzez bajkiNauka angielskiego poprzez bajki
    Znajomość języka angielskiego w dobie dzisiejszej cywilizacji jest umiejętnością niezwykle ważną i pozwalającą na lepszą komunikację za granicami naszego kraju. Jak wiemy, najłatwiej nowe wiadomości przyswajają dzieci, dlatego też powinniśmy …
Strony