Dzisiejsza rzeczywistość edukacyjna nie przedstawia się najlepiej przynajmniej w Polsce, w której system szkolnictwa stanął jakby w miejscu i nie może się ruszyć w żadnym wypadku. Młodzi ludzie nie mają już żadnej potrzeby nauki, a postępujący kryzys na wszystkich szczeblach edukacji od podstawowej do wyższej daje podstawy, aby twierdzić, że są potrzebne z całą pewnością rewolucyjne zmiany, które powinny doprowadzić w końcu do zmiany negatywnych zachowań. Nie jest to jednak takie proste, a wymagane są do tego ogromne nakłady finansowe, których oczywiście budżet nie posiada. W każdym jednak wypadku, aby mówić o rozwoju cywilizacyjnym w kraju należy brać pod uwagę wartość kapitału ludzkiego, a ten w Polsce niestety nie jest na najwyższym poziomie, a szkoda, ponieważ dzięki niemu moglibyśmy bardzo szybko nadgonić w poziomie rozwoju. Wykorzystywalibyśmy najnowsze technologie, a nawet tworzyli własne arcydzieła umysłowe. To jednak złudne marzenia, które jednak mają szansę się zrealizować, jeżeli wspólnie zaczniemy podejmować właściwe decyzje. Podsumowując potrzebujemy dużych zmian w edukacji po to, aby odkryć w sobie nadzieję na lepsze wykorzystanie już posiadanego dorobku naukowego. Decyzja w tym zakresie należy do nas wszystkich.

Comments are closed.

Powiązane
  • NaukowcyNaukowcy
    Jeżeli chce się zostać naukowcem, to oczywiście będzie bardzo ważne ukończenie studiów wyższych oraz kontynuowanie swojej pracy na uczelni wyższej. Będzie również bardzo dobrze, jeżeli będzie się posiadało jakiś dorobek …
  • Nauka na co dzieńNauka na co dzień
    Wiele osób nie zdaje sobie sprawę, że nowoczesne odkrycia naukowe otaczają go każdego dnia. W niemal każdym domu wykorzystywane są obecnie światłowody, które pozwalają na przesyłanie informacji z prędkościami światła. …
  • Znaczenie dobrej pamięciZnaczenie dobrej pamięci
    Zapamiętywanie jest szalenie ważne w procesie nauczania i niejednokrotnie uczniowie w szkołach podstawowych a następnie w gimnazjach oraz liceach uważają, że wystarczy chwilowo nauczyć się materiału i odtworzyć go na …
Strony