Każdego roku wielu nauczycieli pracuje nad unowocześnieniem i usprawnieniem działań edukacyjnych na zajęciach lekcyjnych. Jak okazuje się nadążenie za zmieniającym się światem jest priorytetem dla większości pracowników oświaty. Dawno odeszło się już od korzystania z samych podręczników i zeszytów ćwiczeń, obecnie edukacja opiera się na integrowaniu różnych bodźców zewnętrznych, z którymi dziecko spotyka się na co dzień, a które szkoła pozwala mu w sposób łatwy i przyjemny zrozumieć. Wiersze analizowane dotychczas jedynie z udziałem podręcznika, w sposób kreatywny zostają połączone z muzyką oddającą emocje utworu literackiego. Nauczyciele liczą także na kreatywność swych podopiecznych, pozwalając im na swobodę twórczą , do lamusa odeszły nieśmiertelne „jedyne właściwe” interpretacje, które zastąpiła swobodna analiza. Polska szkoła w tym zakresie, coraz częściej przypomina brytyjskie lub niemieckie placówki, w których od dawna stosuje się zasady swobody twórczej i interpretacyjnej podczas zajęć. Zmieniają się też same podręczniki, które podsycają ciekawość świata uczniów i mobilizują ich do systematycznej pracy, połączonej z dobrą i rozwijającą zabawą. Nie można jednak myśleć, że współczesna szkoła to jedynie wielki plac zabaw, na którym uczniowie mogą robić, co im się żywnie podoba. Zdecydowanie lepszym będzie przyrównanie jej do laboratorium, w którym wzrastają mali naukowcy.

Comments are closed.

Powiązane
  • Nauki budowlaneNauki budowlane
    Budownictwo jest jedną z nauk budowlanych. Jest to nauka zajmująca się projektowanie oraz budowaniem obiektów budowlanych. Jest to działalność wykonywana przez człowieka. Niegdyś ludzie budowali obiekty własnymi siłami przy pomocy …
  • Dlaczego ciągle brakuje chętnych na kierunki politechniczneDlaczego ciągle brakuje chętnych na kierunki politechniczne
    Po zmianie ustroju na początku lat dziewięćdziesiątych w naszym kraju, bardzo wielu absolwentów szkół średnich masowo zaczęło studiować kierunki humanistyczne, wiele z nich było wtedy bardzo modnych. Rekordy popularności biły …
  • Edukować trzeba się od dzieckaEdukować trzeba się od dziecka
    Edukacja jest taką formą zdobywania wiedzy, którą uskuteczniają inni. Chodzi mianowicie o cały proces, który wymaga dwóch stron: nadawcy i odbiorcy, nauczyciela i ucznia. Jeśli ktoś uczy się sam, wtedy …
Strony