Każdego roku wielu nauczycieli pracuje nad unowocześnieniem i usprawnieniem działań edukacyjnych na zajęciach lekcyjnych. Jak okazuje się nadążenie za zmieniającym się światem jest priorytetem dla większości pracowników oświaty. Dawno odeszło się już od korzystania z samych podręczników i zeszytów ćwiczeń, obecnie edukacja opiera się na integrowaniu różnych bodźców zewnętrznych, z którymi dziecko spotyka się na co dzień, a które szkoła pozwala mu w sposób łatwy i przyjemny zrozumieć. Wiersze analizowane dotychczas jedynie z udziałem podręcznika, w sposób kreatywny zostają połączone z muzyką oddającą emocje utworu literackiego. Nauczyciele liczą także na kreatywność swych podopiecznych, pozwalając im na swobodę twórczą , do lamusa odeszły nieśmiertelne „jedyne właściwe” interpretacje, które zastąpiła swobodna analiza. Polska szkoła w tym zakresie, coraz częściej przypomina brytyjskie lub niemieckie placówki, w których od dawna stosuje się zasady swobody twórczej i interpretacyjnej podczas zajęć. Zmieniają się też same podręczniki, które podsycają ciekawość świata uczniów i mobilizują ich do systematycznej pracy, połączonej z dobrą i rozwijającą zabawą. Nie można jednak myśleć, że współczesna szkoła to jedynie wielki plac zabaw, na którym uczniowie mogą robić, co im się żywnie podoba. Zdecydowanie lepszym będzie przyrównanie jej do laboratorium, w którym wzrastają mali naukowcy.

Comments are closed.

Powiązane
  • Ludzie młodzi a edukacja.Ludzie młodzi a edukacja.
    Najpopularniejszy model tworzenia i kształtowania życia młodego człowieka to coś, co przyjęło się bardzo dawno temu i trwa do dziś. Zakłada on przede wszystkim bardzo intensywną edukację do pewnego wieku …
  • Nauka odpowiedzią na nurtujące nas pytaniaNauka odpowiedzią na nurtujące nas pytania
    Otaczający nas świat to przestrzeń wielu zagadek, wielu nurtujących nas pytań, trapiących nas problemów, a także świat, który wzbudza nasze zainteresowanie i ciekawość. Od zawsze dorośli są zasypywani pytaniami, które …
  • Powszechne językiPowszechne języki
    Języki, jakich najczęściej się uczymy, przeważnie dotyczą prób zrozumienia angielskiego, czy też innych niesłychanie powszechnych form językowych. Można w nich zdać się na przykład, na prowadzenie różnego rodzaju biznesowych działań, …
Strony